fredag, januari 16

Extra val och Oppositionsråd

God dag!

Det blev inget extra val denna gång.
Bra eller dåligt?
Välj själva.

Nu är jag installerad som Oppositionsråd och 2:e vice ordförande i Kommunstyrelsen i Åtvidaberg.
2,5 dagar i veckan kommer jag att vara på plats på mitt kontor i Åtvidabergs kommunhus.
Jag har gått ner i tjänst på mitt "vanliga" jobb till 50%.
Jag siktar på att vara i Åtvidaberg under halva måndagen, hela tisdag och hela onsdag.
Det kan bli många veckor som ser annorlunda ut men det beror på när jag har möten inplanerade.

I Opposionsrådsposten ingår det att sitta i Kommunstyrelsen, Beredningen inför KS och Planering- och Ekonomiutskottet.
Utöver detta kommer jag att sitta i Kommunfullmäktige och Barn- och Utbildningsutskottet.
Jag kommer även sitta kvar som ledamot i styrelsen i de kommunala bolagen.

Nu när jag känner mig hemma på kontoret skall jag gå och presentera mig för alla i kommunhuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar