tisdag, juni 16

Fullmäktige.

God morgon!

Idag skiner solen så vackert. Hoppas det håller i sig till kvällen, då kan det bli lite trallande. Det är inte mycket kvar nu. Självklart så kommer inte trallen räcka. Jag hade tänkt att köpa 500 lm, men i affären sa de att jag inte behövde räkna med så mycket spill, så jag köpte 450 lm. Nu har vi utökat trädäcket med några m2 sen jag beräknade åtgången trall, så självklart fattas det cirka 50 lm. Roligt. Men jag måste ändå köpa virke till kjolen samt staketet. Vi har inte bestämt hur staketet skall utformas. Liggande eller kryss eller något annat.

I morgon skall jag som åhörare till fullmäktigemötet. Denna gång är det i bygdegården i Kvarnvik. det blir trevligt att åka dit. Vi hade Centermöte inför fullmäktige igår. Inte så mycket att orda om denna gång. Men mer neddragningar eller besparingar inom skolan behövs enl tertialrapporten som skall presenteras i morgon. Jag frågar mig hur detta skall gå till, går inte skolorna i kommunen på knäna redan.

Idag kom ett tilldelningsbeslut på ett projekt i Södermanland som jag har räknat på. Vi "Peab" tog hem det. Det var inte mer än 1% till 2:an och 2% till 3:an. Snacka om att sätta priset rätt. Nu ökade självförtroendet. Det är medflyt just nu.

Njut av solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar