onsdag, september 9

Bitter!

God morgon!

Bitter, nä jag är inte bitter.

När revisionen i Åtvidabergs kommun riktade kritik mot Bygg-, Miljö- och Räddningsnämnden när jag satt där så var deras ord lag för de styrande i kommunen (Moum och Haraldsson).
Då splittades nämnden till två nämnder. Detta anser jag berodde på att de vågade inte låta ordföranden i nämnden få gå.
Nu när revisionen ger kritik för att de styrande (Moum och Haraldsson) har brutit mot lagen när de har handlat upp konsulttjänster för belopp som vida överstiger beloppet för LOU så säger de sig ha fått ett "aja-baja" från revisionen.

Bitter, nä jag är inte bitter.

Men jag i min enfald trodde att lagar är till för att följas. Men heter man (Moum eller Haraldsson) så får man visst bryta mot dem. Det är bara att gå till lydiga journalister som skriver exaxt som Moum vill så ordnar det sig.

Bitter, nä jag är inte bitter.

Men de har hänvisat till att de ville ha rätt kompetens när de handlade upp konsulterna. Ja, se hur bra det gick med försäljningen av Industribyggen.

Bitter, nä jag är inte bitter.

Nu vet jag ju att jag kan begå brott utan att det blir några följder.

Inte nog med att de har brutit mot lagen så har de ju också idiotförklarat alla andra konsultbolag som de inte anser kan sköta deras affärer. Vad säger detta till tjänstemännen på kommunen? Jo att de kan bryta mot LOU och handla upp tjänster av eget tycke.

Som Centerpartist tycker jag att konkurrens är bra, väldigt bra. Detta får ned priserna samt höjer kvaliteten.

Men det är ju bra för kommunens invånare att veta att de styrande (Moum och Haraldsson) inte tänker på dess ekonomi. För hade de handlat upp dessa tjänster på rätt sätt så kunde det blivit billigare för kommunen.
Jag kanske skulle gå till Moum och begära tillbaka lite skattepengar.......

Bitter, ja kanske lite grann då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar