torsdag, oktober 1

Fullt upp

God kväll!
Det var ett tag sen jag skrev något här. Det är fullt upp för tillfället.
Jag räknar för tillfället på ett jobb som kräver mycket tid. Men det är bra, härligt att få grotta in sig i ett jobb.
Hemma så väntar sista träklippningen kvar samt sista gräsklippningen. Sista trädgårdsmöblerna skall plockas in också. Sen kan jag fortsätta med veden och fixa den. Jag trivs ute denna årstid.
Det var fullmäktige igår. Jag var inte där, så jag kan inte säga vad som hände. Däremot hade vi Centermöte i måndags. Vi gick igenom budgeten. Vi har flera synpunkter på den som majoriteten la fram.
Dels är det dåligt att vi inte har fått säga vår åsikt innan de presenterade den för oss. Även om de inte tycker som vi borde vi få vara med i processen.
För det andra tycker vi att det nya stödet från staten borde resultera i något positivt för kommuninvånarna. En del cirka 5 miljoner borde läggas i en pott som förvaltningscheferna kan söka bidrag från. Men det är viktigt att satsningen inte resulterar i några merkostnader. Det skall inte kosta något år två. Satsningen kan tillexempel vara en infrastruktursatsning eller en satsning på personalen. Istället för att dra ner på kompetensutveckling för lärarna som majoriteten tycker.
Det är en allt för försiktig budget som de har lagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar