tisdag, januari 26

Maud sköter sig bra.

God kväll!

Nu är affären klar. GM säljer SAAB Automobil till Spyker.
Skönt. Det tror jag Maud känner också. Hon har hanterat detta rätt. Helt rätt vet jag inte, jag hoppas så klart att SAAB klarar sig nu, men tror att det blir svårt i längden. Om vi nu får ett maktskifte i Sverige i kommande val och SAAB håller på att gå under då tror jag att sossarna med vänsterkartellen drar ner Sverige i skiten och köper SAAB. Men det är bara att hoppas att SAAB klarar sig nu.
Maud har visat tålamod och skött affären så bra som bara en Centerpartist kan göra. Hon kämpar och visar att hon med sina närmaste kan stå emot både delar av svenska folket som har klagat samt vänsterkartellen. Staten ska inte bygga bilar. Staten skall låta privata aktörer sköta det, det är de som kan detta.

Vänsterkartellen vill ha ett kommunist samhälle. Ett samhälle där staten ska driva allt. Den enskilde individen ska inte får göra det den vill utan göra precis som staten vill. Ingen egen vilja, det är detta som vänsterkartellen vill. Visa mig det samhälle som har varit kommunistiskt utan att ha varit en diktatur.

Jag vill inte ha diktatur. Jag vill att Sverige skall vara en demokrati. Jag vill ha ett samhälle där engagemang råder. Där invånarna får bestämma själva. Det skall vara lätt att driva företag. Det skall vara lätt att leva både i staden samt på landsbygden. Lönen skall vara så att man kan leva på den. Staten skall inte ta allt. Jag vill ha ett samhälle där arbete lönar sig. Den som sliter skall få njuta av sitt dagsverke.

Kort sagt låt inte vänsterkartellen få makten i höst. Låt den inte få höja skatter. Låt den inte förstöra det som alliansen har byggt upp. Låt den enskilde individen få bestämma vad den skall göra med sitt liv samt den lön som den har tjänat ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar