söndag, januari 10

Söndagsångest

God kväll.

Det där med söndagsångest har aldrig varit min grej. Jag känner ingen ångest för att gå till mitt arbete. Jag tycker att arbetet är lika mycket personlighet i som vilka intressen man har. Man väljer ju sitt yrke. Men jag har väl tur som arbetar med det som jag vill och inte blir tvungen att arbeta med något påtvingat. Men jag kan första de som har ångest, om det nu beror på arbetet eller arbetskamraterna eller något annat.

Vann lite pengar i helgen. Fick 20 st femmor på V75. Nästan tusen spänn totalt. Nu kan jag (spela gratis) i några veckor.

Såg debatt om vårdnadsbidraget på Nyhetsmorgon i morse. Det är inte så att vårt nuvarande system skall bytas ut som (S) säger. Det är bara det att de som vill välja att vara hemma med sina barn skall få vara det. Men att sossarna och vänsterkartellen är mot valfrihet, det har jag vetat länge.

Såg en artikel i Corren som gällde fotografering. Det gällde en motion antar jag, som Annie Johansson (C) förespråkar. Läste inte så noga. Men jag får sätta mig in lite mer vad det gällde någon dag. Det jag fick se tyckte jag inte om iallafall. Att det skall bli olagligt att fotografera någon utan dennes medgivande. Detta tycker jag är helt fel metod för att stoppa smygfotograferandet mm. Det kommer ju att leda till mer byråkrati samt mindre kreativt fottande. Det måste finnas bättre sätt att stoppa smygfottandet. Jag får återkomma när jag vet mer om detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar