onsdag, januari 20

Vecka 3, Kommunstyrelse mm

God dag.

Nu har vi precis haft Kommunstyrelsemöte.
Det var en del ärenden och informationer men inget kontroversiellt.

Prognosen visar att bokslut för 2015 ser ut att bli väldigt nära budget för året.

Kommunen har skrivit ett yttrande på Trafikverkets arbetsplan för delen Sandtorpet-Vårdsbergs kors, RV 35. Inget yrkande från mig men jag tycker att kommunens yttrande skulle kunnat vara lite mer konkret och kritiskt. Det går inte nog påvisa hur viktiga kommunikationerna är för vår kommun. RV 35, vägnätet i övrigt samt även Tjustbanan är av stor vikt för att vår kommun skall fungera på alla sätt.


I går hade vi Planering- och Ekonomiutskott.
Inga ändringar gällande prognosen för ekonomin.
För övrigt var det lite övriga informationer samt några ärenden.
Ärenden av vikt men inte ärenden där våra partiers åsikter skiljer sig så mycket.


I måndags hade jag mitt informationsmöte med oppositionen.
Det var en tapper politiker som kunde närvara. Jag hoppas på större uppslutning framöver.
Jag skriver ett informationsbrev efter Planering- och Ekonomiutskottet och skickar till oppositionspartierna. Jag kanske skriver för bra och uttömmande så att behovet att komma på mina informationsmöten inte ses som stort. Men för mig är informationsflödet mycket viktigt och självklart skall allt göras för att sprida så mycket information som möjligt. Detta både via informationsbrev samt genom att träffas en gång per månad.

I måndags hade vi också styrelsemöte i Centerkretsen. Förutom ordinarie genomgång av KS-listan mm så hade vi uppstrukturering av vad vi skall ordna inför vårt årsmöte. Som sekreterare och kassör har jag en del att fixa. Men mycket är redan gjort. Jag kan också passa på att avslöja att en ledamot från partistyrelsen skall gästa vårt årsmöte. Det ser jag mycket fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar