fredag, januari 29

Vecka 4, Inför Kommunstyrelsemöte nästa vecka

God dag!

Det blir täta Kommunstyrelsemöten i januari och februari.
Nästa onsdag är det Kommunstyrelsemöte igen.

Denna gång kommer ett par kontroversiella ärenden upp.
Båda har vi haft på Planering- och Ekonomiutskottet i januari.
Det gäller:
Regionalt trafikförsörjningsprogram för Östergötland – samrådsversion –
remiss – besvarande
samt
Laglighetsprövning enligt Kommunallagen – föreläggande - uppdrag

Det sista skriver jag om efter Kommunstyrelsen nästa vecka.
Det första kan jag säga har stötts och blötts några gånger hur vårt yttrande skall vara.
Även att det är ett övergripande dokument så anser jag att vi i Åtvidaberg skall vara tydliga med vad vi ser som viktigt för vår kommun.
Det är vi alla överens om.
Sen skulle jag vilja vara mer detaljerad och mer tydlig i vårt yttrande vad vi anser att det skall satsa på.
Det är där vi skiljer oss. Mer skriver jag efter Kommunstyrelsen.


För övrigt denna vecka så funderar jag hur det går med kommunens bud på marken utanför Grebo.
Tänker också för egen del över vad jag anser om detta.
Vill ni ge er syn på saken? Kontakta mig på Facebook, här på bloggen eller maila mig.

Funderar också på vad vi som kommun kan göra för en bättre integration.

Motionsskrivning pågår också.

Jag önskar alla en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar