onsdag, januari 10

Vecka 2, 2018, Medlemsomröstningen inför valsedel till Kommunfullmäktige

God dag och God Fortsättning på det nya året!

Så då var jag här nu igen. Efter lite ledigt både från kommunala möten samt arbete på jobbet så är det återigen full fart. Mycket av den lediga tiden var jag i hemmets ljuva vrå och hade det mysigt men några besök i både kommunhus samt på jobbet för att kolla läget blev det.

Mina möten denna vecka bestod av ärendeberedning inför kommunstyrelsen samt möte med kretsstyrelsen tillika nomineringskommittén för Centerpartiet i Åtvidaberg. På nästa kommunstyrelsemöte är det få ärenden så det skriver jag inget mer om här.

Däremot..........så har jag tänkt lite på det kommande valet till Kommunfullmäktige under ledigheten. Så det var med spänning som jag såg fram emot mötet i måndagskväll där vi öppnade medlemsrösterna. Jag är oerhört stolt, inspirerad och framför allt glad för allt förtroende som visas mig i min strävan att göra Åtvidaberg till en bättre kommun att leva, bo och arbeta i. Det var drygt 50 % av medlemmarna som röstade vilket får ses som bra och av dessa så var jag placerad på första plats på cirka 2/3 av röstsedlarna vilket jag är oerhört glad för. Nomineringskommittéen tog fram ett förslag till valsedel som skall beslutas om på årsmötet i februari. Jag måste återigen säga att jag är glad för att så många vill vara med på vår valsedel. Det är en bra spridning av personer med många olika kompetenser och erfarenheter.


Nu skall jag skriva våra synpunkter på förvaltningens förslag till "Bo bra i Åtvidabergs kommun - riktlinjer för bostadsförsörjning". De är ute för remiss och skall beslutas om inom kort under våren. Det är ett bra dokument som jag hoppas blir verklighet och som gör att Åtvidabergs kommun börjar drivas med ännu mer framåtanda........men så klart med några Centerpartistiska ändringar som tyder på riktig framåtanda och då för hela kommunen.


Nästa vecka är det både Planering- och ekonomiutskott samt Kommunstyrelsemöte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar