torsdag, januari 25

Vecka 4, Förslaget till valsedel

God kväll.

Denna vecka har presidiet i kommunstyrelsen haft möte med revisionen.
På mötet diskuterades 2017 och de ärenden samt viktiga händelser som ägde rum under året.
2018 dess utmaningar och vad som förväntas diskuterades också.

Utöver det mötet så är det ett kommande ärende som har tagit upp stor del av min tid. Det är försäljningen av Vrånghult. Inför att ärendet skall behandlas politiskt så är det mycket information som jag behöver samla in och sedan ta beslut ifrån. Skriver mer och utvecklar mina tankar lite längre fram i processen.


Nu till veckans höjdpunkt. Nomineringskommittén har efter medlemsomröstningen tagit fram ett förslag på valsedel till kommunfullmäktigevalet 2018 för Centerpartiet i Åtvidaberg. Nu har kallelsen anlänt till alla medlemmar så nu kan jag presentera hur förslaget ser ut. Vi har som sagt 15 personer som står på förslaget. Utöver detta så finns det fler medlemmar som vill vara med på listan för att visa sina sympatier men vill fylla på listan underifrån när den väl har blivit fastlagd. Beslut om listan tas på årsmötet i februari.

Här presenterar jag topp 6.

Med plats, namn och antal poäng i omröstningen.

1, Joakim Magnusson, 259
2, Ann Hemmingsson, 161
3, Dennis Edström, 99
4, Astrid-Marie Jonsson, 197
5, Jeanette Bolin, 51
6, Leif Lourie, 58

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar