lördag, maj 23

Travvinst

God Kväll!

I dag är det en trevlig dag. Första relativt stora vinsten på travet, hela 2580 kr, så mycket var länge sedan jag vann. Men sen är det ju det att hade jag fått in en häst till och fått sju rätt, då hade jag vunnit över 30000 kr enbart på sjuan. Det var ingen omöjlig häst som jag missade. Men jag är nöjd ändå.

Nu är också stommen klar till trädäcket. Skönt. Det har varit ett pill att få ihop det, många vinklar att ta hänsyn till. Få se om jag orkar, eller kan pga vädret, börja lägga trall imorgon.

Nämndemötet i tisdags var trevlig. Vi var i Falerum och kollade på Mariedals pappersbruk samt garveriet mm. Dessa verksamheter lades ned för länge sedan. Frågan är om det finns några gamla synder kvar. Vi hade mötet samt fikade hos Marinettes, trevligt ställe som alltid har god mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar