måndag, februari 2

Informationsmöte med oppositionen samt summering av Kommundagarna

God Kväll!

Nu sitter jag här på mitt rum i kommunhuset.
Det är första gången som jag kommer tillbringa en kväll här.
Snart kommer de övriga oppositionspartierna, eller iallafall 1 från varje parti, för att delta i min information om aktuella ärenden i kommunen med mera.
Ärenden som berörs är de som tas upp på kommande kommunstyrelse eller andra ärenden ifrån de olika utskotten.
Jag informerar också om mina deltaganden i olika möten som kan beröra de andra partierna.

Sen efter detta möte bär det av till vår Center-lokal där vi skall ha styrelsemöte i Centerkretsen.
Då skall vi förbereda allt inför nästa veckas årsmöte.


Kommundagarna i Norrköping var givande.
Det var spännande seminarier som jag var på.

Seminariet om "skolan" gav mig flera nya tankar. Flera tåls att tänka på.

Seminariet om "integration" var imponerande. Det är många av våra 20 punkter som är mycket bra. Nu ser jag fram emot att verkligen sätta mig in i denna del av politiken på allvar för att kunna komma med bra förslag och motioner för att vår integration skall bli bättre. För mig är det en självklarhet att vi inte skall göra mindre för våra medmänniskor i världen men vi måste se till att flera länder gör mer. En lyckad integration leder också till en bättre samhällsekonomi.

På seminariet om "upphandling av mat" fick jag många kontakter att utnyttja för vår kommande matupphandling. Jag skall se till att få så mycket information om hur vi skall kunna ställa krav för att få mer närodlad mat och enligt svensk lagstiftning så att (S) och (M) inte skall kunna undgå vilka fördelar det finns med det.


Nu.
Förberedelser inför kvällens möten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar