måndag, februari 9

Veckan som kommer, Årsmöte Centerpartiet mm

God dag!

I kväll har Åtvidabergs Centerkrets årsmöte.
Hoppas det kommer många medlemmar. Vi är i Åtvidabergs Hembygdsgård klockan 19:00.
Mötet börjar med en diskussion med Åtvidabergs stadsarkitekt Raymond van der Heijden.
Han kommer att prata om våra strategiska orter och vad som han anser vara specifikt för varje ort med omnejd.
Jag tror att våra medlemmar som kommer på mötet kan ge sin syn på de olika orterna och vad som krävs för att hålla dessa levande och växande.
Raymond kommer även ta upp olika aktuella projekt i kommunen och ge sin syn på dem.
Jag tror det kommer vara ett uppskattat möte där vi kan bolla idéer med Raymond och ge vår syn på hur kommunförvaltningarna skall få hela kommunen att vara levande.

Mötesförhandlingarna tror jag sedan går fort.
Vad vi har att göra är att välja ny ordförande då Sören Söderström vill vara kvar i styrelsen men vill trappa ned lite och sluta som vår ordförande.
Jag med flera är mycket tacksamma för att Sören vill fortsätta verka i styrelsen och utveckla våra Centerparti-idéer till att bli en verklig politik.

I morgon är det Planering- och Ekonomiutskott.
Där skall majoriteten lägga fram sitt förslag till justering av budget 2015 samt sina anvisningar för budgeten för 2016-2018.
Jag kan bara hoppas att de är lite mer försiktiga med investeringar, med tanke på vår ekonomiska situation, än vad de klubbade igenom i Kommunfullmäktige i höstas.
Vi i Centerpartiet kommer med våra förslag i Kommunstyrelsen i mars.

På torsdag är det Barn- och Utbildningsutskott.
Det är flyttat från nästa vecka till nu på torsdag.
Jag kan inte närvara på torsdag eftersom jag har en kurs inbokad då sedan länge.
Så självklart tycker jag inte om att utskottet blev flyttat.
Corren skall komma och träffa vårt "unga" utskott. Så det är synd att jag inte kan delta. Men frågan är om jag drar ned eller upp medelåldern i utskottet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar