onsdag, februari 18

Nästa KF mm

God dag.

Efter en god lunch, kroppkakor, så blir det lite skrivande om veckan som varit och veckan som kommer.

Vi hade Årsmöte i förra veckan.
Mötet börjar med ett föredrag av Åtvidabergs stadsarkitekt Raymond van der Heijden.
Han pratade om två av våra strategiska orter, Grebo och Björsäter, om vad som han anser vara specifikt för varje ort och vilka projekt som är på gång där.
Raymond tog även upp olika aktuella projekt i kommunen och gav sin syn på dem.
Han har många idéer, flera av dem är bra och genomförbara, men flera skall också enligt honom själv ses som förslag för att provocera fram diskussion.
Det är bra. Vi behöver många idéer på hur vi skall få kommunen mer attraktiv. Men det är också så att vi skall vara noga med vad vi vill satsa på.
Det är där vi politiker skall säga vårt. Det gäller att satsa på rätt saker. För min del så finns det många saker som är viktigare att satsa på än att bygga en "park" vid Rv 35 (silon). Maten, biogas, landsbygden, bostäder, stenhusgatan, skolan........Listan kan göras lång. Främst måste vi se till att ha en stärkt ekonomi som inte riskeras av enstaka händelser som kan ske i framtiden.

Sören Söderström slutade som vår ordförande och tackades av. Som sagt så är jag mycket tacksamma för att Sören vill fortsätta verka i styrelsen och utveckla våra Centerparti-idéer till att bli en verklig politik. Astrid-Marie Jonsson är ny ordförande och så har vi en ny ung styrelseledamot i Dennis Edström.

Bra artikel i Corren idag om vårt unga utskott, Barn- och Utbildning. Bara synd att jag inte kunde delta på besöket på Allé. Det var säkert bra. Lite deprimerande bara att jag dessvärre drar upp medelåldern. Jag som känner mig så ung...

I nästa vecka är det Kommunfullmäktige i Yxnerum.
Det blir två dagar där med lite utbildningar utöver vårt ordinarie KF.
Bra tycker jag, mycket bra. Det är rätt att alla gamla och nya ledamöter får en genomgång av våra förvaltningar.
Det finns alltid något nytt att lära och förstå för oss förtroendevalda för att vi skall kunna ta kloka beslut för Åtvidabergs kommun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar