måndag, mars 2

Varit och kommande

Hej!

Nu lite skrivande om veckan som varit och vad som komma skall.

I förra veckan var det utbildning för alla förtroendevalda i Åtvidabergs kommun.
Vi var på Yxnerum Hotel & Conference, åt god mat, blev utbildade och informerade.
Jag är nöjd. Det var mycket viktig och nyttig information från kommunens olika förvaltningar och från vår tillförordnande kommunchef.
Det var nyttiga dagar både för nya och mer erfarna politiker.

På torsdagen, direkt efter Yxnerum, bar det av till Åtvidaberg för ett möte med "Åtvidaberg satsar".
Ett möte där alla ideella föreningar var inbjudna att delta. Jag tyckte att det var rätt så bra uppslutning.
Hoppas det var ett givande möte för alla parter. Projektet fick många bra idéer och synpunkter från de som deltog.

Sen var det dags för en föreläsning med Thomas Ravelli.
Väldigt trevligt med mycket skratt.
Han kan underhålla en publik och även föra fram ett bra budskap.
Alla skulle må bra av att se på sin situation och sin omvärld lite mer positivt och inte oroa sig så mycket.


På lördag den 7 mars är det öppet hus och invigning av Långbrotts nya förskola.
Hoppas att så många som möjligt kan komma. Jag är säker på att de som går dit kommer att bli nöjda.
Tyvärr kan jag ej gå dit. Jag får göra ett besök en annan gång.
Jag skall till Kisa och delta i en förtroendemannautbildning för Kinda, Ydre och Åtvidabergs Centerkretsar. Alltid trevligt att träffa kollegor och byta tankar och idéer.

För övrigt så går min politikertid (och mer) till för att tänka ut några bra och viktiga budgetdirektiv att föreslå på KS på onsdag.
Jag funderar också mycket på vår kommande kostupphandling.

Nu snart så kommer övriga oppositionen hit för vår informationsträff.
Det är några komplicerade ärenden som tas upp på denna veckas kommunstyrelse.
Bland annat, som sagt, så tas budgetdirektiv för 2016-2018.
Det är knappast någon hemlighet att vi i Centerpartiet kommer att lägga fram några egna förslag som vi vill skall beaktas vid upprättande av budget. Återkommer till dem i senare inlägg.

Trevlig Kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar