onsdag, mars 18

Vecka 12

Hej!

Igår var det dags för ett besök på Bildningscentrum Facetten med Barn- och Utbildningsutskottet.
Innan mötet började så inmundigade vi dagens skollunch samt gick en rundvandring i lokalerna.
På mötet fick vi också lite information av Sodexo.

Var jag står gällande vår nya kostupphandling har inte undgått någon.
När det gäller kostupphandlingen så har jag idag deltagit i ett möte med representanter från LRF.
Jag skrev ned flera av deras kloka åsikter och har klart för mig i vilken riktning de vill att kommunen skall ha vid kostupphandlingen.
Jag tror och hoppas att LRF ståndpunkt i det hela är (näst intill) samma som jag och Centerpartiet har.
En viktig sak som jag tog med mig var den om att det ställs höga krav från bland annat politiker på vår svenska produktion av livsmedel, då håller jag med om att det är självklart att vi som upphandlande myndighet (kommun) skall ställa samma krav i våra kostupphandlingar.

Vår ståndpunkt i det hela kommer återigen upp i Kommunfullmäktige i nästa vecka.
Där jag återigen hoppas på bifall från majoriteten när det gäller inriktningen som vi skall ha på vår kostupphandling.


Jag har snart ett möte med en del av tjänstemännens ledningsgrupp gällande kommunens fastigheter.
Jag känner att jag behöver få en större inblick i vilka fastigheter som kommunen har samt hur de är uthyrda eller används inom kommunens verksamhet.
Det är många beslut som handlar om lokaler. Med all rätt. Det gäller att vi som kommun optimalt utnyttjar våra fastigheter för att minska kommunens kostnader.

I helgen skall jag delta i en intern (Centerpartiet) ledarskapsutbildning.
Det är en utbildning som pågår vid flera tillfällen.
Ska bli spännande och lärorikt.
Alltid roligt att träffa andra Centerpartister!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar