onsdag, juni 10

Snart sommar

God dag.

Nationaldagen var trevlig.
Bra väder. Familjen deltog i tågandet från Byxficketorget upp till kyrkan i Björs. Jag fick äran att delta i fanborgen. Det var varmt att gå med en fana men som tur var så var det svalt och skönt i kyrkan. I kyrkan fick familjen sedan ta emot en fana av kommunen som delades ut av ordförande i Hembygdsföreningen i Björsäter (Mollys morfar). Att inte flera ansöker om att få en flagga. Tror det var sju i hela kommunen i år.

Nu snart midsommar och lite sommarledighet.

Mina möten innan semestern. I går var det Planering- och Ekonomiutskott och nästa vecka är det Barn- och Utbildningsutskott samt Kommunfullmäktige sen blir det en paus från möten i kommunen till början av augusti.

Lite politik.
Det som jag anser vara det mest självklara här i världen är att alla få ha sin egna åsikt. Detta är en av grundpelarna i vår demokrati. Sen kan det vara så att beroende på hur man uppfattar saker och ting så bildar man sig en egen uppfattning om vad som har hänt. Detta kan ibland ställa till lite bekymmer eller stora beskymmer beroende på hur stor frågan är eller hur olika situationen uppfattas. Nu är det som det är. Beslutet som togs i KS i förra veckan om Matdistribution och tillagning ogillar jag skarpt. Jag anser det vara fel. Jag tycker att maten för våra barn och äldre är så viktig så att frågan skall belysas mer och jobbas med mer än vad som görs. Jag tycker att majoriteten lägger för lite fokus på detta och dessutom försöker de (vissa) enligt mig minska frågans viktighet. Så självklart skall det av KS tagna beslutet kunna ifrågasättas och belysas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar