onsdag, augusti 5

Slut på semester

God dag!

Då var semestern slut för detta år.
Det går på gott och ont inte skriva att sommaren är slut. Dess bättre så ser det ut att bli lite stabilare och varmare väder men sämre är att jag som semesterfirare så klart hellre skulle haft varmare och soligare än det som jag upplever var en regnig och sval semester. Det har inte blivit så många bad som jag skulle velat samt att kvällarna som man kunnat sitta ute och njuta av sommaren har varit alltför få. Men nu är det bara att ta nya tag och masa sig till jobben som förtroendevald och som ingenjör, som tur är trivs jag väldigt bra med båda mina sysselsättningar.

Just denna vecka så har jag bara haft ärendeberedning till Kommunstyrelsen. För utom att skaffa mig information om vad som händer och har hänt i kommunen under sommaren så går förtroendemanna tiden denna vecka till att informera mig mer om "Lokalt Ledd Utveckling" eller Leader Folkungaland och styra lite med att hitta en ersättare från näringslivet eller ideell verksamhet. Jag kommer att ingå i LAG som ersättare från Åtvidabergs Kommun som politiker. Landsbygdsutveckling ser jag som både viktigt och som en självklarhet att satsa på.

Aktuellt i politiken i Åtvidaberg just nu.
Gällande Kulturskolan tror jag och hoppas att det resulterar i något bra.
Gällande biblioteket så håller jag inte med om flytten men vi får väl se hur det går och hoppas att det blir för Kommunens bästa.

Mer politik kommer nästa vecka då mötena har börjat.

Njut nu av solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar