onsdag, december 2

V 49. Denna vecka

God dag!

I fredags så besökte jag pensionärsföreningen "Seniorerna" i Björsäter. Där var jag dagens gäst. Jag pratade om min uppväxt, vem jag är och vad jag gör. Jag pratade också om vad jag gör som oppositionsråd samt om politiken i Åtvidaberg. Jag fick flera frågor om politiken samt om vissa tagna beslut. Flytten av biblioteket diskuterades och ifrågasattes skarpt. Alla vet var jag står i den frågan. Övriga landsbygdsfrågor och specifika frågor gällande Björsäter lyftes såsom bredband, belysningen i Björsäter mm. Det var en trevlig eftermiddag som jag uppskattade mycket.


I måndags hade jag mitt möte med övriga oppositionspartier. Alla partier var inte där. Förutom de aktuella ärendena som kommer på KS så diskuterade vi bland annat lite migration/integration och barn- och utbildning. Stora och mindre stora utmaningar som vi hanterar dagligen i kommunen.

Efter det så hade Centerkretsen i Åtvidaberg styrelsemöte. Utöver genomgång av KS-listan så planerar vi kommande årsmöte och diverse andra kretsaktiviteter/händelser. Punkten övrig politisk information är också med där vi som är mest politiskt aktiva informerar övriga om aktuella händelser och aktuella ärenden i kommunen. Mycket informationsutbyte, vilket vi anser är viktigt och självklart. Någon som är intresserad att delta på ett av våra styrelsemöten? Medlem eller blivande medlem? Hör av er till mig joakim.magnusson@centerpartiet.se.

I eftermiddag är det dags för Kommunstyrelsesammanträde. Lite mer positiv ekonomisk årsprognos (tror jag) som jag ser fram emot. Information om flyktingsituationen mm blir det också. Sen blir det beslutsärenden.

På torsdag kväll har jag möte med Distriktstyrelsen. Där vi bland annat skall diskutera regionfrågan. Verksamhetsplan för 2016 och framåt skall också diskuteras.

På fredag är det dags för Åtvidaberg Satsar.
Aktuella frågor som skall arbetas med denna eftermiddag är:
Hur välkomnar vi alla nyinflyttade och besökande?
Hur får vi fler att vilja komma till Åtvidaberg?
Hur utvecklar vi vårt framtida mångkulturella Åtvidaberg?
Varför ska man flytta hit med sin familj, ensam eller med sitt företag?
Vilka intryck får Åtvidabergsbesökaren av vår ort?
Hur kommer nyinflyttade in i vårt samhälle på ett bra sätt? Boende, jobb, skola, fritid, professionellt, privat, föreningsliv mm.

Många viktiga frågor som skall lyftas och diskuteras.

Jag vet mina åsikter och vilken politik som vi i Centerpartiet vill föra för att göra Åtvidaberg mer välkomnande. Det skall bli roligt och nyttigt att mer få höra företagarnas samt de övriga deltagande på mötets åsikter.

Så ser denna vecka som vi kommit halvvägs in i ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar