onsdag, februari 24

Vecka 8, Sportlov.........Kommunfullmäktige mm

God dag!

Då jag har en fru som är lärare försöker jag vara lite ledig under sportlovet.
Det brukar oftast gå att ta ledigt denna vecka från mitt arbete.
Nu i år..............
Möten inom politiken måndag, onsdag och torsdag.
Min tid som jag jobbar som ingenjör fylls denna vecka av räknande på diverse projekt.
Dåligt med ledigt för mig i år under sportlovet med andra ord.
Jag får spara mina semesterdagar till sommaren istället.


Jag kommer nyss från möte med Kommunfullmäktige.

Idag togs vår inlämnade motion om "Årets Åtvidabergspedagog" upp. Den skickas till förvaltningen för behandling.

Jag var också uppe och yrkade återremiss på ett ärende.
Vi skulle besluta om nya regler för partistödet.
Enligt de nya reglerna i Kommunallagen skall vi partier utse en granskare som skall granska och skriva en rapport om vad partistödet används till. Detta är bra!
Men hur skall granskningen gå till väga? I beslutet som togs står att kommunledningsförvaltningen skall ta fram praktiska handläggningsåtgärder inför redovisning och utbetalning av partistödet.
Det är bra.
Men jag anser att dessa riktlinjer skulle vara framarbetade till dagens Kommunfullmäktige. För mig är det en självklarhet att vi skall veta vad vi tar beslut om samt att allt skall vara på bordet då. Därför anser jag att dessa riktlinjer skulle varit framme tills idag.
Som sagt jag yrkade återremiss med förhoppning om att riktlinjer skulle komma fram. Dessvärre var det bara vi i Centern som ansåg detta så beslut togs om att införa de nya reglerna.
Hur skall vi redovisa är ingen som vet!
Vad smart..................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar