torsdag, maj 4

Vecka 18, Kommunstyrelsen med företagsbesök i Falerum

God kväll

Denna veckas politiska möten består av onsdagens kommunstyrelsemöte samt morgondagens möte "Samrådet för strategiska frågor" med Regionen.


Jag avslutade förra veckan med att vårtala på valborgsmässoafton i Björsäter. Ett mycket trevligt arrangemang med scouter som kommer gåendes och med båtar för att tända elden. Mycket roligt att det är så många som deltar samt att det både är äldre och många barnfamiljer som deltar. Jag tyckte att det var bland det roligaste jag gjort och jag tackar arrangörerna samt övriga deltagare för att jag fick hålla vårtalet.

I måndags på 1 maj så startade vi i Centerpartiet i Åtvidaberg vårt framtagande av handlingsprogrammet för nästa mandatperiod. Ett mycket roligt arbete som förhoppningsvis skall hjälpa vår kommun att få den framåtandan som så många pratar om. Vår politik klyver inte, den förenar och ger hela kommunen och dess invånare förutsättningar för ett bra liv.


På morgondagens möte så skall vi bland annat få en uppföljning av "Närtrafiken", prata om Regionala bredbandstrategin samt lite gällande att det för tillfället inte blir någon storregion.


I går var vi i kommunstyrelsen som sagt i Falerum. Mycket nyttigt och roligt. Vi började med ett besök på "Stall Hästkullen". Ett familjeföretag som drivs av två unga tjejer. Jag förstår att mycket arbete ligger bakom deras stora framgångar och att deras familj är ett stort stöd. Jag är väldigt imponerad.

Sen var det dags för ett besök på Wiaholms Garvaregård. Där fick vi en väldigt bra och intressant guidning.

Sista företagsbesöket var på "Falerums Kök AB". Ett familjeföretag som gör specialbeställda köksinredningar med mycket hög kvalitet. Kundbasen är Östergötland samt Stockholm. Ingen marknadsföring behövs utan de har fullt med kunder enbart genom att det sprids genom "mun till mun-metoden" hur skickliga de är. Mycket imponerande.

Efter lunch på MariNettes så höll vi kommunstyrelsemötet på Bykupan.
Där var det bland annat ärende om att anta en ny Energi- och klimatstrategi samt att ge uppdraget att forma ett medborgarråd.

Sen var en händelserik dag i Falerum slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar