torsdag, augusti 19

Partitest 2

God eftermiddag!


Tänkte skriva några förklaringar till några av mina svar på http://valpejl.se/.


Jag börjar med denna fråga.

Jag vill att alkoholmonopolet skall avskaffas.


Dels tycker jag att man skall kunna handla alkoholhaltiga drycker i en vanlig mataffär. Det skulle underlätta planeringen när man går och handlar samt att det skulle leda till mer konkurrens. Konkurrens är alltid bra.


Jag vill även att gårdsförsäljning av alkoholhaltiga drycker ska bli tillåtet. Idag kan man inte köpa dessa på de gårdar som producerar dem. Skulle gårdarna få sälja sina tillverkade drycker själva så skulle det säkert bädda för nya och mer lönsamma företag till landsbygden.


Rösta på Centerpartiet för ett grönt och företagsamt Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar