måndag, augusti 2

Semestern 2010

God eftermiddag!

Idag återgick jag till mitt arbete efter en välbehövlig semester på 4 veckor.
Semestern har mest bestått i sol och bad samt trädgårdsarbete och några få dagsturer till diverse utflyktsmål.
Det är skönt att kunna ta semesterdagarna som de kommer och inte ha så mycket inplanerat. Dessutom bor vi vid en sjö, så sol och bad funkar fint när vi vill.

Nu är det bara att ta nya tag och arbeta med nya projekt på jobbet.

Vad gäller det politiska klimatet samt kommunens arbete i Åtvidaberg så har jag inte sett eller hört så mycket under semestern.

Men nu under hösten kommer jag som lovat att då och då skriva lite utdrag ur vårt handlingsprogram för kommunen samt mina åsikter om vad jag vill uppnå med min kandidatur som ledamot till kommunfullmäktige. Dessa inlägg är ett led i vår, Centerpartiet, och min kampanj för ett grönt och företagsamt Åtvidaberg.

Jag börjar med detta:

Vi i Centerpartiet i Åtvidabergs kommun tycker att
· Frihet
· Trygghet
· Mångfald
är viktigt för att invånarna skall trivas.


Frihet för den enskilde kan vara att kunna försörja sig själv eller att kunna förverkliga sina drömmar om ett eget företag.

Vi sätter tryggheten högt. Alla ska känna tilltro till sjukvård, skola och omsorg.

Vi tycker att mångfald är viktigt för att välfärden ska anpassas bättre till den enskilde.


Vi vill underlätta för människor att förverkliga sina drömmar. Det är i människors vardag och i den lokala miljön som politiken kan göra skillnad.


Jag vill att så mycket som möjligt skall bestämmas av den enskilde individen. Detta för att alla skall känna att de kan påverka sin tillvaro. Att känna delaktighet leder till ansvarstagande samt en samvarokänsla. Det är så som man bygger en bra kommun med serviceanda.


Så lägg din röst på mig.


För att jag vill göra din röst hörd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar