fredag, augusti 20

Partitest 3

God eftermiddag.

Tänkte fortsätta skriva några förklaringar till några av mina svar på http://valpejl.se/.

Kärnkraften skall byggas ut.
Där har jag svarat, ganska bra förslag.

Jag tycker att måste vi bygga nya kärnkraftverk för att byta ut de gamla med så är det okej. Jag vill däremot inte öka antalet verk i Sverige. Men det går inte bortse från att den svenska elproduktion i dagsläget till hälften är beroende av kärnkraft. Jag håller också fullständigt med om att kärnkraften ska i framtiden bära sina egna kostnader det vill säga att något statligt stöd kommer inte att ges.

Jag tror att vi kommer att nå målen i Alliansens energiöverenskommelse som bland annat innebär att Sverige ska öka andelen förnybar energi från knappa 40 procent år 2005 till 49 procent år 2020.

Rösta på Centerpartiet, Alliansens gröna röst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar