tisdag, november 17

V 47, nr 2. Barn- och Utbildning "Åtvidabergs Pedagogen 2015"

God eftermiddag.

Nu har jag haft Barn- och Utbildningsutskott.

Ekonomi-, personal-, samt verksamhetsinformation.
Mycket om Kulturskolan. Det låter väldigt bra och jag tror på ett brett utbud som kommer vara tillgängligt på flera orter.

Åtvidabergs Pedagogen 2015.
Blir..........

Det skall inte jag säga här och nu, utan håll koll på vad kommunen kommer ut med.
Däremot kan jag säga så här.

Vi som politiker skall välja på åtta stycken suveräna beskrivningar av åtta jättebra pedagoger.
Dessvärre handlar ingen beskrivning om något specifikt som hänt under 2015 utan alla dessa gör ju ett väldigt bra arbete hela tiden och skall så klart få uppskattning för det.
Inför detta beslut att utse en av dessa åtta suveräna pedagoger till att vara bättre än de andra har jag våndats.
Jag anser att alla nominerade skall få den uppskattningen.
En översyn om tillvägagångssättet behövs.
Självklart skall pedagogernas arbete uppskattas och ett förslag kan vara att rikta in utnämningen till att gälla mer specifikt vad som hänt under året.
Ett förslag kan också vara att alla de nominerade får gå på en middag vilket blir en uppskattning och att de alla belönas på så sätt.
Finns några saker att tänka till om där.

Jag har hört mig för med flera rektorer och flera pedagoger inför detta val. Olika uppfattningar finns så klart men min sammanfattning av alla samtal är att många efterfrågar en översyn.

Motion om översyn, med kanske en viss inriktning, kommer.

Förresten.....
Jag valde att inte delta i beslutet.

Jag visar min uppskattning till alla de nominerade så i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar