fredag, november 6

V.45 Entreprenörsdagen

God dag!

Igår var det Åtvidabergs Entreprenörsdag.

Det var min första entreprenörsdag.
Det är en bra sammankonst där politiker, tjänstemän, Näringslivscentrum samt kommunens företagare är inbjudna.
Vi var cirka 80-90 deltagare.

Programet innehöll bland annat en dragning av Ronny Mårtensson (VD, Åtvidabergs Sparbank) om hur det går för Åtvidabergs företagare när det gäller lönsamhet, omsättning mm. Väldigt informativ och bra dragning anser jag, mycket intressant.

Sedan följde information om "Åtvidaberg Är Öppet". En lyckad dag som kan utvecklas och bli bättre.

Stefan Fölster, före detta chefsekonom på Svenskt Näringsliv, höll ett föredrag.

Efter lite fika följde en presentation om projektet "Åtvidaberg Satsar".
Ett bra projekt där många ämnen har diskuterats. Jag hoppas detta kommer fortsätta i någon form.

Sedan hade vi en workshop om Näringslivscentrumsroll, om den nya Näringslivsberedningen samt om Åtvidaberg Är Öppet.
Näringslivscentrum ska jobba för att få en god kommunikation mellan företagen och kommunen.
Näringslivscentrum får bra kritik från företagen i Åtvidaberg, vad jag vet och hör.

Näringslivsberedningen är ny. Jag hoppas det blir bra och att det kommer vara på lite mer övergripande nivå och med strategisk planering.

Åtvidaberg Är Öppet blev uppmärksammat och fick mycket positiv kritik. Men som alla andra projekt så kan det så klart förbättras.


Nu dags för KS med budget 2016.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar