onsdag, april 13

Vecka 15. Centerpartiet i Östergötlands Distriktsstämma 2016 samt lite kommunalt

God dag!

På lördag så har Centerpartiet i Östergötland vår distriktsstämma i Vreta Kluster.

Så nu har jag varit styrelseledamot i distriktet under ett helt år. Distriktstyrelsen har haft 6 st möten och utöver dessa har jag varit på Kommunsamråd och Kommunala Sektionen. Det har varit ett händelserikt år som jag uppskattar mycket. Det är en ära att få vara en ledamot av partiets distriktsstyrelse. Jag har varit på partistämman i Falun och då min första partistämma som distriktsledamot. Där var jag uppe i talarstolen flera gånger i olika ärenden och talade för vad jag ansåg vara rätt ställningstagande gällande de aktuella motionerna. Jag är mycket glad för att många östgötar deltog aktivt och livligt i debatterna.
Jag har också varit på våra regionala kommundagar som hölls i Rimforsa. Där var det övergripande temat mat. Vi diskuterade vad som finns i vår mat, hur det påverkar oss och hur vi bör tänka vid val av mat. Vi diskuterade antibiotikans effekter. Så klart lyftes också vår "Utveckla hela landet" politik.

På stämman kommer en guldnål att delas ut. Den delas ut till någon som gjort betydande insatser för Centerpartiet. Vem som föräras denna för mycket betydande insatser under åren får ni se på stämman. Många är förtjänade av den men endast ett få får den. Som distriktsstyrelseledamot vet jag så klart vem som får den och det är till någon som förtjänat den många gånger om kan jag säga.

Stämman är på Vreta Kluster lördagen 16/4 med öppnande 10:00.

Självklart är alla medlemmar välkomna och jag hälsar så klart våra nya medlemmar i Åtvidaberg speciellt välkomna.

Själv så ser jag framemot stämman och är glad/tacksam att valberedningen föreslår omval på mig som ledamot i distriktsstyrelsen.



I veckan har vi haft Planering- och Ekonomiutskott.
Jag är glad för att första prognosen för året visar på ett resultat över budget.
Nu hoppas jag att majoriteten förvaltar detta utgångsläget väl och inte lägger pengar på något som inte ger tillbaka till kommunens invånare.
Att nya planuppdrag ges för framtagande av bostäder ser jag som mycket positivt och välkomnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar