onsdag, september 7

Vecka 36, Kommunstyrelsemöte mm

God dag.

Denna vecka bestod av mitt möte med oppositionen i måndags kväll samt heldag med Kommunstyrelsen idag onsdag.

I måndags informerade jag övriga oppositionen om aktuella ärenden mm. Synd som vanligt att deltagandet inte var stort. Eftersom jag hade en viktig sak att förmedla så blev det till att skriva ett mail om detta till oppositionspartierna efter mötet. Viktigt att göra men hade varit bättre och trevligare med större uppslutning på mötet. Jag inbillar mig att demokratin i en kommun främjas av att oppositionen, oberoende av vilka partier som den består av, träffas för att samtala om politiska ärenden. Hoppas flera är av den åsikten samt att deltagandet på oppositionsrådets möten ökar.

Idag var det Kommunstyrelsemöte. Idag var det som sagt heldag med mycket information om arbetet med det nya "Hållbarhetsprogrammet" under förmiddagen. Vi fick en mycket bra dragning. Informativ och givande. Nu ser jag fram emot att det blir klart så att vi kan anta programmet. Många bra saker står däri men dessvärre något mindre bra som jag ej tycker skall vara med. Vi får se vad slutresultatet blir.
På eftermiddagen hade vi vanliga delen av mötet med informationer samt beslutfattande. Ett beslut var att godkänna rapporten gällande "Utredningen av gymnasieskolan". Nu skall åtgärder behandlas på Planering- och Ekonomiutskottet i nästa vecka. Får se vad majoriteten vill och om det överensstämmer med vad vi i Centerpartiet vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar