fredag, september 16

Vecka 37, Åtvidaberg Är Öppet

God dag.

Idag är det Åtvidaberg Är Öppet.

Ett bra projekt/arrangemang tror och hoppas jag att det är. Av mina samtal med företagen som ställer ut så är det ett bra tillfälle för våra företag att visa upp sig och för att knyta nya kontakter. Jag har än så länge varit på Facetten och pratat med företagarna som ställer ut där.

Jag har även deltagit på ett seminarium där Pierre Wallgren från WE-Consulting pratade om att rekrytera rätt och om att bygga motivation. Mycket inspirerande var det att höra om hur man som företagare skapar förmågan att attrahera och behålla kompetens.

Jag har även varit på en visning i "Geodomen" där SMHI och Länsstyrelsen påvisar vad som händer med vår jord, Europa, Sverige och Åtvidaberg om något inte görs för att minska befolkningens påverkan på naturen. Det jobbas mycket med olika miljöfrågor i vår kommun. Men självklart kan vi göra mera. Dels här i kommunen men främst att vi som invånare av denna vår enda planet börjar att ta ett större ansvar och med en starkare strävan efter att minska vår påverkan på klimatet. Mycket kan göras på individ nivå. Men politiken i världen måste också bli mer enig och jobba hårdare för att minska klimatförändringen.

Nu skall jag ut och besöka lite mera företag.

Först bara några ord om dagens artikel i Corren.

Ja, den som läser min blogg vet mina åsikter och värderingar.
Självklart är det så att vi olika partier har inte samma åsikter eller värderingar.
Men det är så att även om jag inte håller med andra, så går jag på möten i alla fall. Det är en självklarhet.

Sen kan det ju inte vara detta som är skälet till att (Sd) ej går på oppositionsrådets möten. Då jag skrev aktuellt blogginlägg i januari 2016 men de har från februari 2015 ej deltagit på några möten.

Jag tycker att så många som möjligt av de kallade skall komma på oppositionsrådets informationsmöten. Att gå på dem är ett sätt att skaffa sig information om vad som händer i kommunen. Skaffa information om vad som händer är ett sätt att ta ansvar för att kunna ta beslut i framtida ärenden. Går man inte på dem så missar man ett tillfälle att ta ansvar och jobba för vår kommuns bästa.

Det är allas vårt ansvar som politiker att jobba för det bästa för vår kommun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar