onsdag, mars 8

Vecka 10, Lite av varje

God dag!

Denna vecka har jag inga beslutande politiska möten inbokade i kommunhuset.

All tid upptas av Bostadsförsörjning på olika sätt och vis.
Känner att jag får utveckla det vid ett senare tillfälle.

Har också läst majoritetens anvisningar för Budget- och verksamhetsplanearbetet 2018-2020.
Det är inget däri som jag inte håller med om. Det är bra saker de tar upp och vill lägga energin på.
Bara det att vi i Centerpartiet vill mer i vissa frågor.
Detta för att vi anser att nu är rätt läge, om någon gång, att göra vår kommun till ett bättre ställe att bo, leva och verka i.

För övrigt när det gäller RTÖG och vår station i Åtvidaberg.
Direktiven från Åtvidabergs kommun borde vara tydliga och klara.
Under inga omständigheter skall säkerheten för kommunens medborgare äventyras eller försämras och åtgärder skall tas inom RTÖG för att så ej sker.
Jag ser framemot att åtgärder tas inom RTÖG, dess ledning, dess direktion eller dess ägarrepresentanter så att inga oklarheter kvarstår och att allt fokus kan läggas på att vi har en tillfredsställande räddningstjänst.


På fredag är det dags för intern Centerkurs. Denna gång blir det mycket fokus på Politiska ideologier och Centerpartiets politik. Mycket trevliga och givande sammankomster där alla olika ämnen vänds och vrids på för att alla skall få maximal nytta av de uppkomna diskussionerna. Diskussioner som så småningom kan leda till skrivna motioner att lämna till partistämman för att forma Centerpartiets politik eller idéer till motioner för att, i mitt fall, lämna in här i kommunen. Enligt mig kännetecknar det här ett välfungerande politiska parti. Att man anordnar många olika sammankomster för medlemmarna och oss aktiva politiker för att just stimulera fram nya idéer, som bara har ett syfte, att forma en politik som skall göra medborgarnas vardag så mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar