måndag, maj 19

Minska EU:s detaljstyrning

Jag tycker att EU bestämmer för mycket och för detaljerat. Mycket av det EU beslutar om skulle vi lösa bättre på nationell eller kommunal nivå.

Det finns flera konkreta exempel på frågor som jag tycker skall beslutas om i Sverige istället för av EU.
- Om det skall vara smaktillsatser i det svenska snuset. (jag är tobakfri)
- Antalet stenar eller träd i svenska beteshagar.
- Rovdjurspolitik

Här nedan kommer några exempel på vad jag inte vill att EU skall införa.
Jag vill inte att:
- EU skall få beskatta svenska företag
- EU skall kunna försvåra visstidsanställningar
- EU skall införa moms för ideella föreningar

Jag och Centerpartiet har en positiv syn på EU-samarbetet. Däremot anser vi att EU skall bli smalare men vassare.

Rösta på Centerpartiet för ett mer demokratiskt EU som gör färre saker, men som gör dem mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar