lördag, maj 10

Start för ny personkampanj, Val 2014!

Nu är det dags igen!
I år är det val både till Europaparlamentet samt Riksdag-, Landsting- och Kommunfullmäktige.

Nu startar jag upp bloggen efter ett långt uppehåll.
Det som har hänt sen sist är att jag har njutit av livet som förälder.
Förutom att arbeta så har jag tillbringat mycket tid med min fru och vår dotter Molly. Molly är nu 3 år och kan mycket själv. Så som vi jobbar så är det oftast min fru som hämtar Molly på förskolan. Därför har jag det stora nöjet att när jag kommer hem och går in genom dörren så kommer Molly oftast och tar emot glad och ropar Pappa. Det finns inget bättre.

Jag kommer fortfarande att vara personlig och skriva en del om vad som händer i mitt liv men till största delen kommer bloggen att handla om politiken i Åtvidaberg samt om politik i övrigt.

Jag sitter fortfarande som ersättare i Kommunfullmäktige och som ledamot i miljönämnden.
Numera är jag också ersättare i valnämnden, ledamot i arvodeskommitten samt ledamot i bolagen Åtvidabergs Vatten och Åtvidabergs Renhållning.

Jag är kassör och sekreterare i Åtvidabergs Centerkrets.

Vi (Centerpartiet) är ett demokratiskt samt mycket öppet parti. Vi har haft en medlemsomröstning om hur vår lista till Kommunfullmäktige skall utformas. Efter denna så fick jag flest poäng och kommer att toppa Centerpartiets lista till Kommunfullmäktige. Jag är enormt tacksam för allt stöd och alla röster.
Vår lista är klar och fastställd. Vi är ett starkt lag av både män, kvinnor, med olika åldrar och erfarenhet.
Vi är redo att ta ett stort ansvar för Åtvidabergs framtid och vi inom Centerpartiet vet att det går att kombinera tillväxt samt att ta ett stort miljöansvar.

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar