söndag, maj 11

Valarbete

Idag har jag (med hjälp av svärfar och Molly) åkt runt i Björsäter och utanför för att dela ut ett personligt brev till alla boende.

I det har jag skrivit följande:

"Viktigt att rösta!
Den 25 maj är det val till Europaparlamentet. Bryssel kan verka långt borta men besluten som fattas där har stor betydelse för just din vardag.

Några skäl varför just jag kommer att rösta i EU-valet:
-För att ett demokratiskt Europa inte är någon självklarhet.
-För att du vill ha fler politiker som tänker på miljön.
-För att du vill att EU skall bli smalare men vassare.

Lite om mig:
Jag sitter i styrelsen för Centerpartiet i Åtvidaberg. Jag är ordinarie ledamot i miljönämnden samt i bolagen Åtvidabergs Renhållning AB och Åtvidabergs Vatten AB. Jag är ersättare i kommunfullmäktige.
Nu vill jag vara med och göra Åtvidaberg mer miljövänligt och närodlat. Åtvidabergs kommun skall kombinera tillväxt och miljö. Då behövs ett starkt Centerparti.

Jag finns att kryssa som nummer 1 i valet till kommunfullmäktige i höst.

Besök gärna min enkla blogg eller lägg till mig som vän på facebook. I bloggen kommer jag att skriva några inlägg inför EU-valet samt mycket mer i höst.

Trevlig Sommar!

Joakim Magnusson
Sjöbacka Björsäter
joakim.magnusson@centerpartiet.se
http://joakimmagnusson.blogspot.com/
http://www.facebook.com/ och sök efter Joakim Magnusson"

Med detta brev hoppas jag att fler skall gå och rösta i EU-valet.
Jag anser att det är mycket viktigt att använda sin demokratiska rättighet och rösta i de val som finns.
Sen hoppas jag såklart att Centerpartiets åsikter om ett smalare men vassare EU stämmer överens med svenska folkets.
Centerpartiet vill att EU skall bli vassare genom att fokusera på de stora frågorna som till exempel miljö- och klimat, migration och mänskliga rättigheter.
Utbildning, välfärd, kultur och rovdjurspolitik är frågor som EU inte skall ägna sig åt utan dessa frågor skall lösas nationellt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar