fredag, augusti 15

Bensinskatten

God kväll

Nu har MP gjort det igen.
Detta säger Gustav Fridolin idag i DI gällande att höja bensinskatten med 70 öre, "Det kan jag lätt stå för".

2008 ställde sig alla partier i Klimatberedningen bakom högre koldioxidskatt.
I dag är det bara MP som håller fast vid att höja bensinpriset med 70 öre per liter.
Tänk att det skall vara så svårt för MP att förstå hur hårt detta skulle slå mot alla oss på landsbygden.
Alla i Sverige bor inte i Stockholm det är många som är beroende av bilen för att ta sig till arbetet och för att kunna leva.

Ja, jag vet jag kör en biogasbil och borde inte bry mig. Eller?
Visst bryr jag mig, i allra högsta grad.
Skulle bensinskatten chockhöjas, som MP och därmed deras vänstervänner vill, då riskerar Sverige stanna.
Det skulle bli prishöjningar som heter duga på alla varor och mycket dyrare för oss på landsbygden att ta oss någonstans.
Företagarna skulle få det svårt och vi medborgare skulle få det tufft.

Nej, Svenska folket behöver inte piskas, ge oss fler morötter istället och gör det billigare och enklare att vara miljövänlig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar