tisdag, augusti 12

Centerpartist, Javisst!

God kväll!

Ibland kan jag ställa mig frågan varför jag är Centerpartist.
Det tycker jag är sunt att fundera på ibland, det borde alla politiskt aktiva, eller inte, göra.
Speciellt tycker jag att alla som röstat på Miljöpartiet, och deras vänsterkollegor, borde göra det.

Det kan vara en svår fråga att svara på för många, även för de mest engagerade politiker.

När jag ställer mig den frågan kommer svaret oftast i form av några punkter.

Först kommer jag att tänka på "Tron på individen".
Jag tror att de flest vill kunna påverka sitt liv själva, med hjälp av de beslut som individen
själv tar. Jag vill i alla fall det!
Jag vill att så många beslut som möjligt skall ligga hos den enskilda individen. För mig handlar
detta om lika möjligheter för alla. Alla skall ha möjlighet att forma sitt eget liv!
Hur når man då detta?
Jo, genom "Närodlad politik". Där vad medborgarna pratar om vid sina köksbord kan bli verklighet.
Centerpartiet står för just detta!

Det andra jag kommer att tänka på är att jag vill ha ett hållbart och grönt samhälle.
Utan gifter i de kommunala verksamheterna där våra barn och äldre vistas.
Centerpartiet har åstadkommit historiska resultat för miljön. Klimatutsläppen har minskat och den
förnybara energin har vuxit. Får vi i Centerpartiet mer att bestämma om i Åtvidaberg så kommer vi
att arbeta för att kommunen skall få en biogasmack samt en laddningsstation för el-bilar. Då kan
vi, steg för steg, byta ut våra fordon så att de kan drivas av förnybara bränslen. Det är så en
kommun kan arbeta för ett grönare samhälle.

Nu är det dags att natta Molly.
Jag får fortsätta en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar