lördag, augusti 23

Postlådor

God dag!

Nu har postlåde-åkandet börjat.

Denna text är det på brevet som jag lägger i cirka 700 postlådor runt Björsäter.

Har även tänkt att lämnat ut detta brev som en del i min personkampanj när vi skall stå på torget i Åtvidaberg samt under Falerumsdagen.


Den 14 september är det dags för oss medborgare i Åtvidabergs kommun att besluta om vilken riktning kommunen skall ta.

Det behövs ett starkt Centerparti för fortsatt sanering av vår ekonomi samt för större fokus på miljöfrågorna. Engagemanget för miljön och arbetet med att få fler invånare till kommunen tycker jag saknas hos den sittande majoriteten.

Jag vill att Åtvidabergs kommun skall vara mer miljövänlig och föra en närodlad politik.
Vad medborgarna pratar om vid sina köksbord ska kunna bli verklighet.

Jag vill:

 att vid kommunens upphandlingar skall det i första hand väljas närproducerad mat, varor och tjänster.

 att skolans resurser skall vara i den omfattningen så att alla kan nå sina mål.

 att kommunen medverkar mer till att ta fram attraktiva tomter i bra lägen.

 att våra barn och äldre i kommunens verksamheter inte skall utsättas för risker. Jag vill ha en giftfri vardag utan kemikalier i deras närhet.

 se en etablering av en laddningsstation för elbilar samt av en biogasmack. När vi får det kan kommunen byta ut sin fordonspark till fordon som går på förnybara bränslen. Jag vill även se en etablering av solceller på kommunens fastigheter.

Jag finns att kryssa som nummer 1 i valet till kommunfullmäktige.

Tack för just Ditt kryss.

Joakim Magnusson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar