onsdag, april 15

Ernst

God förmiddag!

Så nu var det gjort. Vi skickade in en ansökan till Ernst på TV4 i går kväll. Det vore spännande om han kom och gjorde i ordning baksidan på vår tomt, den delen som är mot sjön. En gång ner till sjön eller en ny brygga vore häftigt.
För övrigt skulle det vara bra för kommunen om Åtvid fick synas lite i media. Om fler fick upp ögonen för att man kan bo naturskönt på landet men jobba i en större stad vore positivt. Vi tar inte vara på vår underbara natur och vad den kan erbjuda. Det är inte bra att landsbygden avfolkas och servicen för dem som bor där utarmas för mycket. En satsning på landsbygden vore välbehövligt av regeringen.

1 kommentar:

  1. Jag håller tummarna för dig... har försökt med Ernst och med alla möjliga byggprogram men ingen har nappat. Senast försökte jag med en tävling för Rent Hus, man kunde vinna städtjänste rför 3000 kr, om man skickade in sitt bästa städtips. Toppen tänkte jag, mitt bästa städtips är att sätta tvärdrag en stund, så damtussarna blåser ut, medan jag fixar till kuddarna i soffan men icke det tyckte inte städtanterna var bra. Nu hålller jag tummarna för dig och Ernst.

    SvaraRadera