söndag, april 26

Orättvisor?

God morgon.

Eller är det verkligen det? Solen skiner i dag också, det är skönt. Sitter och tittar ut över sjön denna vackra morgon. Jag påtade lite i trädgården igår, la faktiskt i badstegen också, gick i bar överkropp så det svider lite på axlar och nacken i dag.
Men inte nog med att jag var duktig, jag var på Kopparvallen och såg cupmatchen mot Hammarby. Där kan man snacka om orättvisa. ÅFF spelade gudomligt i går enligt mitt tycke. Det var för övrigt en välspelande match. ÅFF var mer taggade och vann många närkamper. Men tyvärr så orkade de inte stå emot det lilla som Hammarby ändå skapade. Domartrion hjälpte så klart inte till. I förlängningen var de rent ut sagt usla och kunde verkligen inte stå emot att Hammarby är ett allsvenskt lag. Enligt mitt tycke så var det domarna som skälpte ÅFF.

Plattskatt? Är det orättvisst eller ej? Detta är ett av de dilemman som jag ska ta och rösta om på riksstämman i maj. Vill vi införa plattskatt? Jag är lite kluven där faktiskt. Varför ska en person som tjänar över en viss summa betala mer skatt på dessa pengar. Rent principiellt tycker jag att en plattskatt vore rättvisare, så jag är för detta. Men skulle införandet av plattskatt visa sig att stat och kommuner måste höja skattesatsen, då är jag självklart emot. Skattetrycket på de som tjänar minst är på tok för stort.
Ett riktigt dilemma alltså.

Det blir som sagt spännande dagar i Örebro i maj. Det blir den största politiska stämman i Sverige. Hela 521 ombud. Snacka om att alla får komma till tals. Det blir stor uppslutning av kretsombud och distiktsombud med flera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar