fredag, april 24

Moraliska funderingar

God middag!

En partikollega funderade på vad som gör att vi anser oss vara Centerpartister. Han liksom några andra partivänner i landet är missnöjda med en del som partiet gör på riksnivå. Det är speciellt hanteringen av kärnkraftsfrågan.
När jag nämnde detta för min fru så ställde hon samma fråga till mig. Vad är det som gör att du är Centerpartist?
Efter lite tänkande så kom jag fram att vi är det enda borgliga partiet som driver miljöfrågor. Vi har trots allt fått igenom en stor satsning på förnyelsebar energi. Men framtoningen på att vi är ett miljövänligt samt ett parti inriktat på att landsbygden skall blomstra måste stärkas tycker jag.
Följer ni min blogg så har jag skrivit och kommer att fortsätta skriva om vad som är bra med att Centerpolitik ska styra Sverige.
Det är trots allt bättre med ett borgligt styrt Sverige med ett uns av Centerpolitik än ett kommunistiskt styrt av den rödgröna röran. Vilken mardröm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar