onsdag, april 8

Uppstart

God morgon!
Nu startar jag att blogga. Här kommer jag att skriva om det som händer i mitt privatliv samt vad som sker inom politiken i Åtvidabergs kommun. Jag är en gift (medelålders kille) som bor på landsbygden utanför Åtvid. Jag är uppvuxen på landet i Västerviks kommun har studerat i Jönköping men nu så är jag östgöte. Känns bra.

Politiskt intresserad har jag alltid varit. Men det är först på de senare åren som jag blivit engagerad och vill medverka till att Sverige och Åtvidabergs kommun skall ge invånarna bra förutsättningar att leva ett underbart liv, både för nuvarande generation och kommande generationer. Det är därför jag valt att engagera mig inom Centerpartiet. Jag är sekreterare i styrelsen för centerkretsen i Åtvid och jag sitter i miljönämnden. Centerpartiet står för de värderingar som jag gör. Centerpartiet vill skapa bra förutsättningar för kommande generationer. Inte bara genom sitt stora miljöengagemang utan även för att skapa bra förutsättningar inom näringslivet. Att vi har en fungerande marknad leder till att flera får jobb och får möjlighet göra egna val som styr deras liv. Centerpartiet står också för federalism. Det innebär att beslut ska fattas så nära dem som berörs som möjligt. Det tycker jag är en grundförutsättningar för att invånarna i ett land skall känna delaktighet.

Det var mitt första inlägg. En förlösande känsla faktiskt.

1 kommentar:

  1. Mycket välkommen att blogga, Joakim!

    Vi ses och hörs

    Staffan Danielsson

    SvaraRadera