torsdag, april 30

Bättre förr?

God förmiddag.

Jag brukar inte vara en bakåtsträvare eller vara emot förändringar, men när det gäller hockeyns framtid är jag osäker. Om det nu blir så att HV, LHC och de andra stora lagen skall gå ur elitserien så kommer de att tappa mig som åskådare. Jag tycker att det är mycket roligare att se vem som blir bäst i Sverige. Trots att jag håller HV väldigt nära hjärtat så är det lite roligt om ett lag som Leksand, Brynäs eller Luleå skulle vinna elitserien och klå de för tillfället stora lagen. Jag skulle också tycka att ett derby mellan HV och LHC inte skulle vara något värt om de inte spelade i elitserien. Detta är min åsikt om spänningen i svenska hockeyn, sen vet jag ej hur pass stor den ekonomiska moroten med spel utanför Sverige är för lagen.

I kväll ska jag till Björs och fira valborg. En brasa tillhör faktiskt valborg tycker jag så det är synd om de som inte kan elda pga risken för spridning.

I dag får jag hem virket till altanbygget. Det blir ett projekt framöver. Undra om jag hinner i ordning den innan semestern??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar