måndag, september 15

Preliminärt valresultat

God kväll

Det blev en lång kväll i går.
Tror jag var hemma strax efter 00:30 sen så gjorde ju inte det politiska läget och resultatet det lättare att koppla av.
Dessutom har Molly varit vaken en del under morgontimmarna.

Jag är bekymrad över resultatet av valet på riksnivå.
Jag tycker det är lite sorgligt att Alliansen inte får regera kvar.
Dessutom har vi haft en av världens bästa finansministrar och en bra statsminister.
Det är förunderligt att inte Sveriges medborgare uppskattar arbetet som de har utfört som är så vida känt över hela världen.
Nog gott talat om dem.
Centerpartiet och alla våra företrädare har självklart också utfört ett bra arbete.
Nu blir det en spännande framtid där det politiska klimatet kan ändras flera gånger.
I mitt hjärta hoppas jag bara att det är många röster på SD som är misstroende röster.
Jag skulle bli förkrossad om Svenska folket på allvar tänker som dess företrädare.

Hos oss i Åtvidaberg så har SD dessvärre också gått framåt. Inte lite heller tyvärr.
Vi får se hur det utspelar sig de närmsta dagarna.
Självklart måste målet vara att SD inte skall få något som helst utslag för sina rasistiska åsikter och idéer.
Jag gläds i alla fall lite åt att vi, Centerpartiet, har vuxit i kommunen.
Men jag tycker att vi borde ha synts mer, så att vi hade övertygat fler om vår politik, så att inte SD skulle bli så stora.
Det som glädjer mig i själ och hjärta är att Centerpartiet steg mycket i min hemmakrets Björsäter-Yxnerum.

Tack alla som lagt sin röst på Centerpartiet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar