fredag, september 12

Slutspurt

God kväll.

Idag så var det sista dagen vi stod på torget innan söndagens val.
Vi fick besök av Lena Ek, vi spelade vår vallåt "Nära dig, nära mig" och vi delade ut mycket material och chipspåsar.

Riks
Jag såg sista delen av debatten i TV4 igår.
För mig så står det helt klart att det finns inget Rödgrönt-block.
De står så långt ifrån i många frågor.
Sossarna vägrar ju svara på hur de skall lösa regeringsfrågan samt hur de skall förhandla om kärnkraft mm.
Blir det Alliansen som sitter kvar då vet vi exakt vad vi får. Blir sossarna störst med hjälp av något av de andra vänsterpartierna så blir det mycket förhandlingar och vi vet inte alls vad som väntar. Vill det sig illa så får vänsterpartiet och miljöpartiet igenom sina radikalaste idéer då blir det kostsamt för oss på landsbygden samt att Sveriges ekonomi blir förstörd.

Så rösta på Centerpartiet! För en miljövänlig Alliansregering.

Kommun
För mig är det självklart att miljöarbetet har halkat efter i kommunen under tiden med (S) och (M).
Vi vill ha ett bättre miljöarbete i kommunen. Vi vill också ha ett fortsatt fokus på kommunens ekonomi, men med våra prioriteringar.
Vi prioriterar närodlad och bättre mat till våra barn och äldre i kommunens verksamheter.
Vi prioriterar skolan och vi vill öka resurserna dit så att alla elever ska kunna nå dina mål.
Det är den stora skillnaden mellan våra prioriteringar mot (S) och (M) som vill lägga miljoner på att flytta biblioteket till deras nyinköpta fastighet.

Enligt mig är valet lätt. Jag vill att Molly skall äta bra närodlad mat i skolan och att jag när jag blir äldre skall få en bra god mat som gör maten till en ljuspunkt i vardagen.

Så rösta på Centerpartiet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar