torsdag, september 9

Radiodebatt

God eftermiddag.

Jag lyssnade på debatten från Åtvidaberg igår. Mycket bra debatt. Min partikollega Johan Knutsson höll Centerfanan högt.

Jag hoppas att de som lyssnade fick en bra insyn om vad som sker och har skett i Åtvidaberg.
Det framgick klart och tydligt att Åtvidaberg fick vind i seglen redan under slutet av förra mandatperioden. Så all ära skall de inte kunna suga åt sig (S) och (M). Dessutom höjdes skatten i början av mandatperioden, detta har så klart gjort att det har gått bra ekonomiskt under dessa 4 år.
Jag ska inte klaga, jag är nöjd med att det ser bra ut ekonomiskt!! Centerpartiet har dessutom
stöttat majoriteten i många beslut som tagits under mandatperioden.

Men...

Som Johan sa igår. Om man sätter upp ett finansiellt mål, då är det inte bra om resultatet skiljer sig allt för mycket från detta, det kvittar egentligen åt vilket håll. Då är ju frågan vad man kan dra för slutsats av ett allt för bra finansiellt resultat.

En för hög skattesats? Det kan vara så. Då är det inte bra för det hämmar inflyttningen till kommunen. Jag vill att skattesatsen skall utvärderas tidigt under nästa mandatperiod.

Det kan ha varit för mycket besparingar? Heller inte bra om det är så. Vi måste ha en bra service till kommunens invånare. Vi måste till exempel ha tillräckligt med personal för att vårda våra äldre.

Så rösta på Centerpartiet, för ett attraktivt Åtvidaberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar