fredag, september 17

Valspurt

God kväll!

I morgon kommer jag med flera Centervänner stå på torget i Åtvid och prata politik. Detta gör vi mellan 10:00 och 13:00. Kom gärna fram och fråga vad du vill.

Jag delar även ut min fina penna till dem som vill ha en.

Jag vill se över den kommunala skattesatsen under nästa mandatperiod. Kommunen skall självklart visa ett positivt resultat, men det behöver inte tas ut en alltför hög skatt eller sparas för mycket på den service som kommuninvånarna är förtjänta av.
Den sittande majoriteten gjorde enl mig ett överilat beslut när de höjde skatten med 75 öre i början av denna mandatperiod. Det var en alltför hög höjning.
Det är alltför lite uppmärksamhet på detta och alltför mycket positiv kritik till majoriteten för det positiva ekonomiska resultatet.

Jag vill se över möjligheten att utöka landsbygdskolorna så fort som möjligt. Detta för att stimulera landsbygdsutvecklingen och stimulera inflyttning till alla delar av kommunen. Bland annat vill jag rusta upp Björsäters skola.

Så rösta på Centerpartiet, ditt parti som värnar om landsbygden.

Jag finns som nummer 5 på listan till kommunfullmäktige och som nummer 19 på riksdagslistan.
Tack för just Ditt kryss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar